tisdag 6 februari 2007

Tillbaka i Göteborg!

Så, nu var man tillbaka efter en helg i modemeckats huvudstad; Düsseldorf!

DAG 1
Det va segt att gå upp i lördags! 06:30 ringde klockan och jag drog iväg till Landvetter.

Allt gick så himla bra! Hade gott om tid, och skulle hinna med en frukost, MEN IKKE! När jag skulle igenom tullen så fick jag inte ha med min vaxburk på planet för den va 125ml, och max tillåtna var 100ml, sjukt jobbigt, så jag blev tvungen att gå tillbaka och checka in min lilla väska som jag egentligen hade kunnat ta med som handbagage! Och nån frukost blev det inte! Jag hade 5min tillgodo när jag hade kommit igenom tullen!

Flygturen tog lite mer än en timma, inga problem, hade med mig min kära powerbook, kollade på ett avsnitt av My name is Earl och ett avsnitt av Big Day, så det va en snabb flygning!

Landade nått efter 10, tog en taxi till SAS Radisson där vi skulle möta OSKA och göra vårt inköp för hösten -07, det fanns mycket snyggt där, så det blev en fin och stor order!

vi va väl klara där vid 3-tiden och jag hade ännu inte ätit något på hela dagen, var sjukt hungrig, så vi började leta efter en resturang, men det va inte helt lätt, efter 20minuters promenad hittade vi en pizzeria, den stängde precis framför ögonen på oss, en enorm besvikelse, så vi fick dra till TRANSIT's showroom och göra vår beställning på tomma magar. Deras höstkollektion va helt okej, vi hittade inte lika mycket som förra året, men dom plaggen vi valde va mycket fina!

DAG 2
07:00, klockan ringde! (många tidiga mornar för en som är van vid att klockan ringer 09:30) Frukost kl 08:00 och mässan vid 09:00!

Düsseldorf mässan är sjukt stor! Det är ca 18 olika byggnader, ett enorm område där det går bussar mellan dom olika mässhallarna!

Jag började traska runt bland de olika utställnings"båsen" och efter som det bara va dammärken så tröttnade jag rätt fort, men jag höll ändå ögonen öppna och fick syn på ett märke som hette Elemante Clemante, dom gör främst damkläder men dom hade en liten kollektion med herr, och det va VÄLDIGT snygga grejjer! Det är en föredetta OSKA designer som börjat designa herrkläder hos Elemante Clemante [élömaan clömaan] Så det va väldigt roligt att hitta ett nytt märke!

Sen köpte vi även skor från TRIPPEN, 4st nya modeller.

Även NELLY hade en monter på mässan så jag tog en titt på hennes nya herrkollektion och gjorde ett inköp, mycket coola plagg och sköna material!
Hon hade även modevisning på catwalken, massa modeller som bärde hennes kläder i sann catwalk regim! Vi satt ihop med Nelly (designern) på första parkett och såg viktiga ut, det va en mycket mäktig känsla att se hennes kläder bäras av dom trådsmala modellerna, sjukt snyggt va det! Hennes kläder överglänste alla andra designers! (Ska se om jag kan få tag i bilder från den modevisningen, var massa pressfotografer och TV folk där)

Sen kl 18 så va mässan för de dödliga över, men får oss VIP folk så va det fest! Det va så torrt dock! Nån himla latino Iglesias tönt som "sjöng" i micken med playback musik ch försökte underhålla, sjukt kasst! Men däremot var det väldigt god plockmat!

Sen nån timma efter åkte vi hemåt och gick till en resturang bredvid hotellet och åt pasta, sjukt gött!

DAG 3
04:30, KLOCKAN RINGER!!! Sjukt va trött jag va! Planet gick 07, jag packade och tog en taxi till flyget, och allt gick bra tills jag kom till tullen, vaxet hade jag lämnat hos mamma på hotellet för hon skulle ändå checka in sin packning så jag va säker på att det inte skulle dyka upp några problem, men damn shit motherfucker vad fel jag hade! Ännu en ny regel, man fick ha max en burk/flaska flytade vätska med sig på planet, och då gnällde hon på min parfym och min tandkräm! Men jag blev pissed off och bad henne slänga tandkrämen och så drog jag in på planet.

Och nu sitter jag på jobbet och har varit vaken sen 04:30, är seeeg! Slutar inte förrän kl 18.

OBS! Återkommer med bilder, tog några med mobilen!

Inga kommentarer: